Fiecare e liber să aibă propria percepţie şi de asemenea aceasta se poate schimba în timp, în funcţie de experienţele fiecăruia.
Pentru mine, mereu a fost vorba de Spirit şi Fizic, simţit şi exemplificat mereu de Maeştrii pe care i-am căutat şi care mi-au permis să învăţ cu ei.
Cred că trebuie lucrat cu amândouă, Spirit şi Fizic pentru simplu fapt că le avem pe amândouă şi pentru că amândouă stochează emoţii, bagaje şi energii diferite. Sunt lucruri care nu se pot rezolva doar din minte, pentru că trauma e închisă în corp şi .. totul e conectat nu?
Şi ca exemplu, iată ce spunea un text vechi chinezesc (aparent de arte martiale importate în Okinawa)
Sunt extrase 8 reguli esenţă, ce pot fi extrapolate la orice formă de practică integrată somatică şi spirituală:
1. 人心は天地に同じ (Jinshin wa Tenchi ni onaji)
Natura umană este una cu cea a Cerului si Pământului.
2. 血脈は日月に似たり (Ketsumyaku wa Jitsugetsu ni ni tari)
Ritmul circulatiei in corp (fluide corporale, elemente subtile, aer, etc ) este similar cu ciclul Soarelui si al Lunii ( exact cum Ha si Tha din Hatha Yoga inseamna Soare si Luna – indicand clar o alchimie interioară )
3. 法は剛柔を呑吐し (Hô wa Gôjû wo Donto Shi)
Metoda constă in a combina duritatea si supletea, în a absorbi și a emite ( aplicat în general la respiratie dar nu numai)
4. 身は随時応変す (Mi wa Zuiji ôhen su)
Actionati in concordanta cu Timpul si Schimbarea
5. 手は空に逢えば則ち入る (Te wa Kû ni Aeba Sunawachi Hairu)
Tehnica va apare in absenta gandirii constiente.
6. 進退は碼りて離逢す (Shintai wa Hakarite Rihôsu)
Deplasarea corpului este de avansare sau retragere, de reunire sau de separare.
7. 目は四向を観ることを要す (Me wa Shikô wo Miru Koto wo Yôsu)
Ochii vor privi in 4 directii.
8. 耳は能く八方を聴听す (Mimi wa Yoku Happô wo Chôkin su) Urechile vor receptiona din 8 directii
– citat din Esenţa Kenpô ( legea / metoda ‘pumnului’ – metoda martială) din ”Kenpô no Taiyô Hakku” 拳法之大要八句 (Bubishi)
De remarcat ca dincolo de titlu unde apare termenul de Pumn – Ken, în restul textului, nimic nu are conotatie martială! Probabil de aceea, textul este ignorat cu succes de mai toti practicantii de școli okinawaiene și derivate (Karate japonez, etc) – pentru ca nu au nici o cheie despre cum sa il folosească în practică sau pentru ca pur si simplu, practica lor nu face uz de conceptele acestui text (care se vrea un fundament al practicii ! )
Chiar daca nu avem termeni martiali, gasim maxim doar 3 versuri care ofera indicatii relativ fizice. Textul incepe clar cu primul vers care sugereaza clar un demers spirituală ( cel mai important , ca e primul nu, ?) De asemenea avem in continuare principii de constientizare, de energetica si alchimie interna. Poate dă serios de gandit …. (a se aplica versul 5 va rog in acest caz )
Despre Bubishi:
Originar din China, si transmis secret o perioadă, textul Bubishi devine public după 1900, odată cu exportul Kenpo-ului Okinawaian si transformarea sa în Karate japonez, apoi universal. Cei mai multi din pacate, îl interpretează pe baza formelor actuale de Karate, formate abia după 1700 – 1800, în timp ce Bubishi este opera unor maestrii chinezi de Cocor Alb și ramuri de Kung Fu din Fujian din acea perioadă.
Chiar dacă a fost scris in Okinawa, textul a fost redactat in chineză (ceea ce reflectă un grad mare de cultură clasică al autorului) și conține referiri la puncte vitale, meridiane si trasee energetice, o formă fără partener, detalii despre posturi ale palmelor cu aplicatii energetice ale acestora, 48 de aplicatii cu partener (mai rare) si un capitol special dedicat plantelor medicinale !!!
Pentru cei care vin la antrenamente, vom discuta și aplica aceste principii la cursuri și nu doar la partea de arte interne Taiji Qigong.
Şi am în plan un nou seminar de Meditație / Purificare sub cascadă la care vom aplica practic și aceste principii. Ma puteți contacta dacă sunteți interesați.