Sanatate si Terapii naturiste : Taiji - Qigong - Practici taoiste din Wudang - Cursuri de Arte Interne Bucuresti - Aplicatii martiale : Yiquan Kung fu
    Despre club Cursuri  -   Intrebari Frecvente VideoDojo  -   Stagii  -   BudoSHOP  -  NewsList  -  Cum ajung ? -  Contact      
Despre scolile interne
Fundamente
Yi Quan
Taiji Quan
Bagua Zhang
Xing Yi Quan
Qi Gong
Intrebari Frecvente
Video Clipuri
Articole
CURS GRATUIT
Acte Inscriere - PDF

 

 

Click aici pentru locatia exacta a salii unde au loc cursurile si pentru programul de antrenamente(click pe imagine pt detalii)

           

         Fundamente ale artelor interne

 

   1. TAO - "Calea" ca Principiu Absolut
   2.
YIN si YANG - componente ale "Principiului Suprem" TAIJI )
   3.
QI -  Energia vitala
   4.
MERIDIANELE - JING LUO ( trasee invizibile ale Qi-ului)
   5.
WU XING ( Teoria celor 5 Elemente )
   6.
ALCHIMIA TAOISTA 
( etape principale ale practicii interne - NEI GONG)

 

       Originalitatea gindirii chineze consta in viziunea sa proprie asupra universului. Omul nu este vazut separat, ci parte integranta aflata in armonie cu legile universului, fiind el insusi o reproducere la scara a Universului - microcosmos.Aceste legi universale care asigura armonia perpetua pot fi definite printr-un singur termen, sau principiu - TAO .

 

         TAO - " calea "

     TAO se traduce prin "Cale" si este considerat la originea tuturor lucrurilor, a haosului primordial, aflat in perpetua miscare. TAO este vazut ca inceput si sfirsit , o alternanta dinamica, de viata si moarte, totul intr-un unic principiu universal. TAO semnifica vziunea nonduala, transcederea contrariilor. Aceste contrarii (viata /moarte, alb / negru, cald / rece) sunt in perpetua miscare si sunt reprezentate de TAIJI - "Principiul Suprem ". Cele doua aspecte contrarii Yin si Yang (Doi-ul, dualitatea ) sunt nascute din TAIJI si sunt intr-o contiunua miscare :

"TAO da nastere celui Unic,  care il naste pe Doi
Din doi se naste trei, si de aici cei 10.000
care il poarta pe yin si il imbratiseaza pe yang
Toti datoreaza armonia lor, fuziunii celor "
                                                Tao Te King    Lao Tse

 

        YIN si YANG - componente ale Principiului Suprem TAIJI

YIN: principiul feminin, pamint, intuneric, partea ascunsa a muntelui,etc
YANG: principiul masculin, cer, lumina, partea luminata a muntelui  iar cele doua fete apartin aceluiasi munte, ale aceluiasi lucru.
    Opozitia si complementaritea, relativitea si miscarea mouvement sunt caracteristici fundamentale ale YIN si YANG luate in ansamblu. De exemplu YANG este cald, atunci YIN este rece, dar doar in raport unul cu altul si nu in sens absolut. Ele ilustreaza dinamismul contrariilor.

"La originea QI-ului (respiratiei) 
a aparut o diferentiere
intre o respiratie pura si lejera,
yang, care se ridica si creeaza cerul
si o respiratie opaca si grea, 
yin, care coboara si creeaza pamintul
Cerul este pur si mobil
Pamintul este opac si stabil."

 

QI - Energia sau Suflul Vital

 

           Cea mai veche descriptie despre teoria suflului ( QI ) se afla in Tratatul Intern Imparatului Huang Di (Huang Di nei jing) ( 475 - 211 I.C, perioada regatelor combatante

         "De-a lungul intregii practici interioare se preconizeza cultivarea corpului si a spiritului pentru a obtine " Adevaratul Suflu " ( Energie reala - TCHENG QI ) care este combinatia "Suflului originar" ( Energie ancestrata - YUEN QI ) si a Energiei Esentiale ( ZONG QI ). Acesta este constituita prin reuniunea YEN QI - energia aerului cu KOU QI - energia alimentelor. "


Circulatia energiei se face prin veritabile canale ce dubleaza sistemul circulator fizic al coprului uman - JING LUO:  meridiane de acupunctura. Desi pur energtice si nu materiale, ele au fost recent evidnetiate de o echipa de medici din Paris. Punctele de pe meridiane au manifestat o rezistenta electrica scazuta fata de reztul pielii iar traseele in sine au fost evidentiate prin depistarea unor substante active, cu izotopi usor radioactivi. Pe linga traseele deja cunoscute ( singe, limfa ) au aparut si alte trasee, identificate perfect cu plansele vechi de acupunctura aparute prin revelatie si clar viziune in urma cu peste 3000 de ani
 

 MERIDIANELE - JING LUO

 

In corpul uman exista un total de 12 meridiane principale, asociate diverselor functii si organe, strabatute periodic de fluxuri de QI, interconectate dupa cum urmeaza :

plamini > intestin gros
stomac > splina
inima > intestin subtire
vezica > rinichi
pericard > triplu incalzitor
vezica biliara > ficat

Exista 2 meridiane, numite de functii : Triplul incalzitor - YIN, si meridinanul Inimii - Pericard - YANG,  care controleaza activitatea acestui important organ intern.

Incepind cu meridianul plaminilor ce traverseaza mina, meridianele sunt conectate pentru ca energia sa le strabat pe toate pina la picior - strabatut de meridianul ficatului. Ciclul se reia fara incetare, in mod circular.

Exista de asemenea si 8 meridiane numite "curioase" sau "extra -ordinare " care devin active doar in caz de necesitate, mai exact actioneaza pe principiul vaselor comunicante pentru a asigura echilibrul global al corpului. Cele mai importante dintre acestea sunt " Vasul Guvernor"(Du Mai) care controleaza meridianele Yang si   "Vasul Director"(Ren Mai) care le controleaza pe cele Yin.

Circulatia energiei interne QI prin meridiane este un fenomen natural si automat. Cind meridianele se blocheaza, echilibrul se strica si astfel apar diverse afectiuni. Metodele de  Qi Gong( Yang Sheng) au exact rolul de regularizare a circulatiei energiei prin meridiane, de a restabili curgerea corecta si de a relua schimburile corecte cu energia universala.

WUXING - Teoria celor 5 Elemente 

       Pe linga teoria TAIJI ca sursa a principiilor opuse de YIN si  YANG, chinezii mai au o teorie -  "A celor 5 Elemente" conform careia toata lumea materiala si fenomenala este o manifestare a WU XING - cele 5 Elemente : lemn, foc, apa, metal si pamint. Exista doua cicluri (YIN si YANG ), unul ce guverneaza creatia elemntelor (YANG) si un altul care se refera la distrugerea lor.Cele doua cicluri apar descrise astfel :

WUXING - Ciclul Creatiei

WUXING - Ciclul distrugerii

" lemnul alimenteaza focul,
cenusa hraneste pamintul,
 pamintul naste metalul,
apa se condenseaza pe metal
lemnul este hranit de apa."

 

" Lemnul domina pamintul 
Pamintul domina apa
Apa domina focul
Focul domina metalul
Metalul domina lemnul."

Cele 5 elemente si organele interne

LEMN
FOC
PAMINT
METAL
APA

Ficat
Inima
Splina
Plamini
Rinichi

Vezica 
Intestin subtire
Stomac
Intestin gros
Vezica biliara

           WUXING - teoria celor 5 elemente se foloseste foarte mult atit in medicina traditionala chineza, cit si in orice sistem traditional taoiste, bazate pe operare cu energii subtile, de la Arte Martiale, Qi Gong, FENG SHUI , arta talismanelor, astrologie chineza ,etc. YI QUAN foloseste teoria celor cinci elemente atit in practica terapeutica, de acumulare YANG SHENG cit si in cea martiala ( Pumnii celor 5 Elemente )

 

ALCHIMIA TAOISTA - Etape in practica interioara ( Nei Gong )

 

(1) Practica acumularii QI si a depozitarii de JING

Acumularea de QI, stocare si consolidarea acestuia. Practica QI si consolidarea JING duce la intarirea a ceea ce se cheama " Poarta cereasca". DanTien-urile se consolideaza si lucreaza in armonie.

(2) Practica lui JING si  QI  transformate in SHEN:

Inima, ficatul, splina, plaminii si rinichii sunt controlati de creier - minte YI. Indiferent de QI-ul fiecarui organ trebuie lucrat pe energia centrului , ghidata de Yi ( minte, intentie) astfel se vor putea toate umple in mod echilibrat cu energie. Practica QI si Jing duce la fixarea si maturizarea elementului spiritual SHEN (intelepciune superioara )

(3) Practica lui SHEN ca re intoarcere la VID ( WU JI - stare promordiala) :

Cind cele 5 forme de Qi sunt desavirsite, SHEN este unificat pe deplin. Atunci se spune ca se ajunge la marea realizare DA CHENG - asa cum este ea numita in YI QUAN. De fapt cele trei principii se unifica in corpul uman care transcende contrariile . Este un TAO trait plenar si efectiv, stare primordiala cunoscuta si ca WU JI.


         Cursuri de YIQUAN / QIGONG  - in fiecare vineri :   17.45- 19.00

Index | Despre noi | Cum ajung ? | Cursuri BudoSHOP  | Contact  |  Inscriere                                                                               (c) 2000 - 2011  RAIDEN DOJO